Režisér
1967Film - Western
Film - Drama
1966
Film - Komedie
Film - Krimi
1965
Film - Komedie, Thriller
Film
1964
Film - Komedie
Film
1963
Film - Komedie
Film
1962
Film - Komedie
1960
Film - Komedie
1959
Film - Komedie
1958
Film - Komedie
Mamma, perché mi hai fatto cosi bello?
Film - Komedie
1957
Film
1951
Film - Dobrodružný
Scenárista
1966Film - Krimi
1965
Film - Komedie, Thriller
1964
Film
Film - Komedie
1963
Film
Film - Komedie
1962
Film - Komedie
1960
Film - Komedie
1959
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
1958
Film - Komedie
1957
Film - Drama
Film
1956
Film - Drama
1955
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
1954
Film - Komedie, Muzikál
Film - Komedie, Drama
1953
Film - Drama
Film - Drama
1952
Film - Drama
1951
Film - Drama
Film - Dobrodružný
1950
Film - Drama
1949
Film - Drama
1943
Film - Krimi, Drama, Romantický
1942
Film
1940
Film - Drama
Gianni Puccini se nejprve jako novinář a scénárista připojil k proudu italského neorealismu, později si ale jako režisér jen těžko dobýval významnou pozici, dnes však patří k předním osobnostem poválečné italské kinematografie. Narodil se v Miláně, jeho otec Mario Puccini (1887-1957) byl spisovatelem. Gianni studoval v Římě filozofii a literaturu, v polovině třicátých let 20. století se začal věnovat filmové teorii a stal se novinářem, v rámci doplnění vzdělání také navštěvoval přednášky na nově zřízené filmové škole Centro Sperimentale di Cinematografia. Významně jej ovlivnilo setkání a přátelství s dokumentaristou Francescem Pasinettim. Stál u zrodu čtrnáctideníku Cinema, v němž našla uplatnění řada jeho přátel, pozdějších významných tvůrců poválečného neorealismu.
Ve filmových titulcíh byl Gianno Puccini uveden poprvé jako spoluautor scénáře k filmu DON PASQUALE (1940), za zmínku ale stojí jeho scénáristický podíl na Viscontiho snímku POSEDLOST (Ossessione, 1943), později několikrát jako scénárista spolupracoval se svým přítelem Giuseppem de Santisem (TRAGICKÝ HON – Caccia tragica, 1947; HOŘKÁ RÝŽE – Riso amaro, 1948; ŽENICH PRO ANNU ZACCHEOVOU – Un marito per Anna Zaccheo, 1953). Po boku Giuseppe de Santise si také dvakrát vyzkoušel pozici asistenta režie (kromě již zmíněné HOŘKÉ RÝŽE to byl dále film NENÍ MÍRU POD OLIVAMI – Non c’e pace tra gli ulivi, 1950).
Přestože na pozici novináře a scénáristy patřil Puccini k předním osobnostem italského neorealismu, jako režisér se uvedl nenáročnou a průměrnou komedií BENÁTSKÝ KAPITÁN (Il capitano di Venezia, 1952), další dva filmy natočil ve spolupráci s Nanni Loyem (SLOVO ZLODĚJE – Parola di ladro, 1956; MANŽEL – Il marito, 1957). Mezitím znovu pro jiné režiséry psal scénáře, vedle průměrné dobové produkce to byly i další zásadní filmy tehdejší italské kinematografie (ŘÍM V 11 HODIN – Roma ore 11, 1952; opět v režii G. de Santise).
V řadě Pucciniho nenáročných veseloher má významnější pozici ÚŘEDNÍK (L’impiegato, 1960), na němž se scénáristicky podílel představitel hlavní role Nino Manfredi. Hvězdné obsazení v čele Mastroiannim a Vittoriem de Sicou angažoval do romantické komedie NEPŘÍTEL MÉ ŽENY (Il nemico di mia moglie, 1959), z několika filmů vracejících se do doby druhé světové války vyniká veselohra TANK Z 8. ZÁŘÍ (Il carro armato dell’8 settembre, 1960). Během šedesátých let se pak Puccini podílel na několika povídkových filmech, pod anglickým pseudonymem Jeff Mulligan natočil také jeden western.
Teprve v závěru své filmařské dráhy realizoval Gianni Puccini svůj nejvýznamnější snímek, válečné drama SEDM BRATRŮ (I sette fratelli Cervi, 1968), které mělo základ ve skutečném příběhu ze severní Itálie. Gianni Puccini zemřel v Římě 3. prosince 1968 ve věku 54 let.