Herečka
1988The Making of a Legend: Gone with the Wind
Film - Dokumentární
1949
Film - Komedie, Romantický
1948
Film - Komedie
1947
Film - Drama
1942
Film - Komedie
1941
Film - Komedie
Film - Drama, Romantický
Film - Romantický
1940
Film - Dobrodružný, Western, Drama, Romantický, Akční
Film - Drama
Film - Dobrodružný, Drama, Romantický
1939
Film - Komedie, Romantický
Film - Hudební, Komedie, Romantický
1938
Film - Válečný, Drama
Film - Krátkometrážní
1937
Film - Dobrodružný, Drama
Film - Komedie, Muzikál, Romantický
Film - Hudební, Komedie, Romantický
1936
Film - Mysteriózní, Thriller, Drama, Romantický
Film - Dobrodružný, Film-Noir, Krimi, Thriller
Film - Drama, Romantický, Historický
Film - Drama
The Story of Papworth, the Village of Hope
Film - Krátkometrážní, Drama
Screen Snapshots Series 16, No. 3
Film - Dokumentární, Krátkometrážní
1935
Film - Mysteriózní, Thriller, Drama
Film - Romantický, Historický
1934
Film - Válečný, Drama, Romantický
1933
Film - Válečný, Drama
Film - Komedie
1931
Film - Romantický
Film - Válečný
Film - Drama
Film - Drama
1930
Film - Drama
Film - Krimi, Drama
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Drama
1929
Film - Katastrofický, Drama
Film - Drama
Film
Film - Drama
1928
Film
Film - Válečný, Drama
Film - Komedie
Hostka
1962Seriál - Dokumentární
Archivní záběry
2022Film - Dokumentární
Celým jménem Edith Madeleine Carroll se narodila v anglickém West Bromwich. Na přání otce, který z ní chtěl mít učitelku francouzštiny, vystudovala francouzštinu na univerzitě v Birminghamu. Krátce dokonce vyučovala na jedné dívčí škole, nakonec se ale otci vzepřela a stala se herečkou. Její aristokratický a sofistikovaný vzhled mohlo britské publikum na plátně poprvé obdivovat v roce 1928, kdy si Madeleine zahrála hned ve čtyřech filmech. Jedním z nich bylo například válečné drama THE GUNS OF LOOS. Její hvězda začala v Anglii brzy rapidně stoupat, a tak se na přelomu 20. a 30. let objevila v množství snímků jako YOUNG WOODLEY, ATLANTIC, SCHOOL FOR SCANDAL nebo ve špionážním dramatu VYZVĚDAČKA, které bylo natočeno podle memoirů belgické vyzvědačky ze světové války. Poté ale oznámila hereckou pauzu, aby se mohla více věnovat svému soukromí a také svému prvnímu manželovi, kterým se v březnu roku 1931 stal kapitán Phillip Astley.
Tato blonďatá kráska ale upoutala pozornost režiséra Alfréda Hitchcocka, který ji v roce 1935 obsadil do svého špionážního thrilleru 39 STEPS. Zde byl jejím hereckým partnerem Robert Donat, který ztvárňoval roli kanadského turisty křivě obviněného z vraždy. Tento film se stal senzací, a stejně tak i Madeleine, která se po tomto filmu stala prototypem Hitchcockocých hrdinek – ledově krásných, inteligentních blondýnek. O rok později měla Madeleine znovu spojit své herecké síly se svým partnerem z 39 STEPS Robertem Donatem ve snímku SECRET AGENT, ale Donatovy zdravotní problémy mu neumožnily roli přijmout, a tak se jejím hereckým kolegou stal John Gielgud. Po roli v tomto thrilleru se Madeleine stala první britskou kráskou, která získala smlouvu s velkou americkou filmovou společností. Tou byla společnost Paramount Pictures, která z ní v průěbhu její kariéry ve 30. a 40. letech udělala nejlépe placenou herečku Hollywoodu. Ještě v roce 1936 si zahrála po boku Garyho Coopera v dobrodružném krimi thrilleru TAJEMNÝ MR. O´HARA a o rok později si zahrála s Ronaldem Colmanem v dobrodružném snímku THE PRISONER OF ZENDA. V roce 1937 si zahrála společně s Dickem Powellem v muzikálu ON THE AVENUE, ale její další filmy z počátku 40. let jako třeba komedie ONE NIGHT IN LISBON z roku 1941 nebo o rok později MY FAVORITE BLONde už nebyly tak prestižní.
Poté, co byla její sestra Marguerite zabita při bombovém útoku v Londýně, Madeleine přehodnotila své životní priority, dala si na pět let hereckou pauzu a začala pracovat jako zdravotní sestra u Červeného kříže. V roce 1940 se rozvedla se svým prvním manželem, aby se o dva roky později, v únoru roku 1942, jejím druhým manželem stal herec Sterling Hayden. Toto manželství bylo ale ještě kratší než to předchozí a skončilo v květnu roku 1946 rozvodem. Ještě v témže roce se provdala potřetí – jejím vyvoleným byl tentokrát režisér a producent Henri Lavorel. Ani toto manželství ale nevydrželo a skončilo po třech letech rovněž rozvodem. V roce 1949 pak natočila svůj poslední film THE FAN, který režíroval Otto Preminger. Jejím čtvrtým a posledním manželem se pak v roce 1950 stal Andrew Heiskell, ale ani toto manželství – přestože bylo nejdelší – nedopadlo šťastně a manželé se v roce 1965 rozvedli.
ČSFD.cz