Režisér
1963Film - Komedie
1960
Film - Thriller, Akční
1951
1950
Pas de week-end pour notre amour
Film - Muzikál
1949
Film - Komedie
1948
Film - Komedie, Drama
Scenárista
1963Film - Komedie
1960
Film - Thriller, Akční
1950
Pas de week-end pour notre amour
Film - Muzikál
1949
Film - Komedie
Kameraman
1971Seriál - Historický
1970
Film - Komedie
1966
Film - Drama
1960
Film - Drama
Film - Drama
1959
Film - Komedie, Krimi
Film - Krimi, Drama
1958
Film - Válečný, Romantický
1957
Film - Komedie, Romantický
Film - Krimi, Thriller
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
1956
Film - Muzikál
Marie-Antoinette reine de France
Film - Drama
Film - Drama, Romantický
1955
Film - Krimi, Thriller, Drama
Film - Drama
Film - Krimi, Drama
Film - Drama
Film - Krimi, Drama, Historický
1954
Film - Krimi, Drama
Film - Komedie, Drama
1947
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie, Drama
Film - Krimi, Drama
Film - Krimi, Drama
1946
Film - Drama
1945
Film
Film - Drama
1944
Film - Krimi
1943
Film - Komedie
Film - Drama
1942
Film - Komedie, Romantický, Fantasy
1941
1940
Film - Romantický
1939
Film - Komedie
1938
Film - Krimi
Všestranný francouzský filmař Pierre Montazel se nejprve prosadil jako progresívní a novátorský kameraman, po druhé světové válce se několikrát pustil i do filmové režie a natočil šest filmů různých žánrů. Montazel pocházel ze starobylého města Senlis nedaleko od Paříže, od mládí ale žil v hlavním městě a v různých profesích se snažil prosadit se u filmu. Od roku 1937 pracoval hlavně jako kameraman, během války mistrovským způsobem nasnímal filmy jako POSTEL S NEBESY (Le lit à colonnes, 1942), spolupracoval i s dalšími významnými režiséry jako byli Marcel L'Herbier, Jacques de Baroncelli nebo Maurice Tourneur.
Po druhé světové válce učinil Pierre Montazel pokus o vlastní krátký film a nedlouho nato se odhodlal i k režii celovečerního snímku. Jeho debutem byla komedie PLAVBA ZA NEZNÁMÝM (Croisière l'inconnu, 1948), která především díky účasti oblíbených herců (Claude Dauphin, Sophie Desmarets) přesáhla miliónovou hranici v návštěvnosti kin. Sázkou na jistotu byla i spolupráce s populárním zpěvákem Luisem Marianem, s nímž Montazel natočil situační veselohru o trampotách mladého manželství MILUJI JEN TEBE (Je n'aime que toi, 1949) a hudební komedii ŽÁDNÝ VÍKEND PRO NAŠI LÁSKU (Pas de week-end pour notre amour, 1951). Připomeňme také, že ve všech třech zmíněných filmech se v malých rolích objevil začínající Louis de Funès.
Spolupráce se zpěváky se Montazelovi osvědčila, do svého dalšího filmu PAŘÍŽ STÁLE ZPÍVÁ (Paris chante toujours, 1951) jich proto angažoval hned několik (Edith Piaf, Yves Montand, Luis Mariano, Georges Guétary atd.) a logicky musel následovat další velký úspěch, což dokládají tři milióny návštěvníků v kinech. Mezitím ale Pierre Montazel nadále pro jiné režiséry pracoval jako kameraman, podílel se například na historických velkofilmech Sachi Guitryho, často spolupracoval také s Henri Decoinem nebo Jeanem Delannoyem.
Se svými dalšími vlastními filmy z počátku 60. let již Montazel příliš nepochodil (komedie NEVIŇÁTKA - Les Saintes-Nitouches, 1962), pomalu se začal vyhýbat i práci za kamerou. Jako kameraman naposledy nasnímal komedii ČETNÍK VE VÝSLUŽBĚ (Le gendarme en balade, 1970). Pierre Montazel zemřel 8. září 1975 ve věku 64 let.