Béatrice Altariba

Béatrice Altariba

Osobnostcsfd.cz

Herečka

Mohlo by vás zajímat
Filmografie

Herečka

1969

Provaz a kolt

Film - Western


1968

La Prisonnière

Film - Drama

Caroline chérie

Film - Drama


1966

Et la femme créa l'amour

Film - Drama

Caïd de Champignol, Le

Film - Komedie


1965

Su e giù

Film - Komedie

Agente 3S3: Passaporto per l'inferno

Film - Dobrodružný


1964

Les Gorilles

Film - Komedie

De l'assassinat considéré comme un des beaux-arts

Film


1963

I quattro moschettieri

Film - Komedie

The Young Racers

Film - Drama, Akční


1962

Totò diabolicus

Film - Komedie

La voglia matta

Film - Komedie, Drama, Romantický

Banda Casaroli, La

Film - Krimi, Životopisný

Sette spade del vendicatore, Le

Film - Dobrodružný, Drama, Akční


1961

Muž jménem La Rocca

Film - Krimi, Drama

A porte chiuse

Film - Komedie

Le Puits aux trois vérités

Film - Komedie, Drama


1960

Oči bez tváře

Film - Horor, Mysteriózní, Thriller, Drama

Hola, Robinson

Film - Komedie

Les Pique-assiette

Film - Komedie


1959

Le Petit prof

Film


1958

Bídníci

Film - Drama

Buď hezká a mlč

Film - Komedie

Les Violents

Film - Mysteriózní

Le Temps des oeufs durs

Film


1957

L´Ami de la famille

Film

Le Triporteur

Film - Komedie


1956

Pardonnez nos offenses

Film - Drama

Club de femmes

Film

Lorsque l'enfant paraît

Film

L'Homme et l'enfant

Film - Krimi, Drama

Životopis

Herečka Béatrice Altariba obohatila zástupy krásek francouzského filmu ve druhé polovině padesátých let 20. století. Start její kariéry byl umožněn především soukromým vztahem s tehdy populárním komikem Darry Cowlem a po jejich rozchodu se naopak pomalu ze světa filmu vytratila. Narodila se v roce 1939, různé zdroje se ale liší v tom, jestli se tak stalo v Paříži nebo v Marseille. Pocházela z umělecké rodiny, několik jejích příbuzných se uplatnilo v literatuře, nejznámější z nich je Béatricin prastrýc, básník Paul Fort (1872-1960).

Jako sedmnáctiletou ji pro film objevil Robert Hossein, který ji ve dvojici s Gianni Espositem obsadil do své kriminálky ODPUSŤTE NAŠE VINY (Pardonnez nos offenses, 1956). Nová tvář zaujala i jiné režiséry a ještě do konce roku 1956 se Béatrice Altariba objevila ve čtyřech dalších filmech, s dalšími začínajícími herečkami nejmladší generace hrála například v komedii KLUB ŽEN (Club de femmes, 1956). S již zmíněným Darry Cowlem (1925-2006) hrála poprvé ve filmu RODINNÝ PŘÍTEL (L'ami de la famille, 1957).

Darry Cowl se v té době stal pojmem v žánru francouzské filmové komedie a co se týče popularity, byl předchůdcem Louise de Funèse, i když u nás není příliš známý. Béatrice Altariba se stala jeho snoubenkou a pochopitelně dostala po jeho boku příležitost v mimořádně úspěšných filmech. Pětimiliónová návštěvnost komedie TŘÍKOLKA (Le triporteur, 1957) katapultovala Darryho Cowla mezi nejúspěšnější herce své doby, Béatrice Altariba zde v jedné z hlavních rolí byla jeho partnerkou. Velkou roli Olgy Babitcheff hrála pak ve filmu BUĎ HEZKÁ A MLČ (Sois belle et tais-toi, 1958), který má dnes význam především jako první setkání J. P. Belmonda a A. Delona (Darry Cowl tady hrál policejního inspektora).

Jestliže dosud byla známá spíše jen ve Francii, v mezinárodním měřítku ji zviditelnila role Valjeanovy lásky Cosette v dospělém věku, kterou po boku Jeana Gabina hrála ve slavném přepisu Hugova románu BÍDNÍCI (Les Misérables, 1958), později hrála znovu také s Belmondem (MUŽ JMÉNEM LA ROCCA - Un nommé La Rocca, 1961). Úspěšná byla ale pochopitelně i další spolupráce s Darry Cowlem (MALÝ PROFESOR - Le petit prof, 1959; PŘÍŽIVNÍCI - Les pique-assiette, 1960). Zcela odlišný žánr hororu jí nabídl úlohu jedné z obětí šíleného lékaře ve filmu OČI BEZ TVÁŘE (Les yeux sans visage, 1960).

S Darry Cowlem se Béatrice Altariba rozešla počátkem šedesátých let, i bez jeho podpory ale prozatím pokračovala v úspěšné filmové kariéře, několikrát točila například v Itálii. Hlavní ženskou roli hrála v dobrodružném filmu SEDM MSTITELOVÝCH MEČŮ (Le sette spade del vendicatore, 1962), v komediální adaptaci slavné Dumasovy předlohy ČTYŘI MUŠKETÝŘI (I quatro moschettieri, 1963) na sebe vzala podobu královny Anny Rakouské. Podruhé v režii Jeana Giraulta se naposledy před kamerou setkala s Darry Cowlem (GORILY - Les gorilles, 1964), poté si v Itálii vyzkoušela i špionážní žánr (AGENT 3S3: PAS DO PEKLA - Agente 3S3: passaporto per l'inferno, 1965).

Její filmová kariéra ale začala postupně upadat, ubývaly nabídky, což dokládají i její poslední filmové role, kdy dostala jen menší příležitosti jako host na vernisáři (VĚZENKYNĚ - La prisonnière, 1968) nebo bezejmenná šlechtična (DRAHOUŠEK KAROLÍNA - Caroline chérie, 1968). Svou hereckou dráhu zakončila symbolicky opět v režii Roberta Hosseina, v jehož westernu PROVAZ A KOLT (Une corde, un colt, 1968) se objevila jako barová zpěvačka. Od konce šedesátých let žije Béatrice Altariba v soukromí, během dvanácti let před kamerou natočila 33 filmů.

Pavel "argenson" Vlach

Komentáře - zatím bez komentáře

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.