Herec
1969Film - Western
Film - Komedie, Western
1965
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
1964
Film - Komedie
Film - Komedie
1963
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
1962
Film - Komedie
Film - Komedie, Historický
1961
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie
Film - Komedie
1960
Film - Komedie
Film
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
1959
Film - Komedie
1956
Film - Komedie
1955
Film - Komedie
Film - Komedie
1954
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
1953
Nejkomičtější představení na světě
Film - Komedie
Film
Film - Komedie
Film - Komedie
1952
Film - Komedie, Drama
Film - Drama
Film - Komedie
1951
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Dobrodružný
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
1950
Film - Komedie
Film - Komedie, Akční
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
1949
Film - Komedie, Muzikál
Film - Komedie
Film - Komedie
Film - Komedie
1948
Film - Komedie
1947
Film - Komedie, Historický
1945
Film - Drama
Film - Komedie
Italský herec Mario Castellani byl mistrem vedlejších rolí, proslavila jej především spolupráce s populárním komikem Totò, jemuž sekundoval v padesáti filmech. Pocházel z Říma a narodil se do umělecké rodiny, ostatně jevištní praxi začal v souboru svého strýce Attilia Pietromarchiho, i když předtím absolvoval technickou školu. Se slavným komikem Totò se setkal poprvé v roce 1927, ale až později se připojil k jeho hereckému souboru, brzy se pak stal jeho oporou a značně vytíženým představitelem komediálních rolí.
Po boku Totò vstoupil Mario Castellani i na stříbrné plátno, i když až ve zralém věku. Poprvé hrál v komedii ÚNOS SABINEK (Il ratto delle sabine, 1945), kde se objevil v roli majitele divadla. Od podružných hereckých výstupů se postupně vypracoval ke středně velkým rolím a v padesátých letech točil i několikrát ročně. Zde je na místě poznamenat, že Totò byl po druhé světové válce na vrcholu popularity, každý jeho film byl obrovským komerčním úspěchem a návštěvnost v kinech málokdy klesla pod hranici tří miliónů diváků v kinech. Po jeho boku se v řadě filmů objevila většina slavných i dávno zapomenutých herců, Totò ale samozřejmě každý film táhnul, všichni ostatní se nicméně vezli na jeho vlně popularity. Mario Castellani jako nejčastější herecký partner pochopitelně vstoupil do povědomí italských i zahraničních diváků.
Z větších Castellaniho rolí po boku Totò připomeňme například filmy SEDM HODIN MALÉRŮ (Sette ore di guai, 1951) nebo ŠEST ŽEN MODROVOUSOVÝCH (Le sei mogli di Barbablù, 1952) nebo řadu komedií, které nesly jméno titulního hrdiny přímo v názvu, za všechny jmenujme úplně první italský barevný film s nijak originálním názvem TOTÒ V BARVÁCH (Totò a colori, 1952), který v kinech vidělo bezmála šest a půl miliónu diváků a i tady dostal Mario Castellani velký prostor.
Nutno ale dodat, že netočil výhradně jenom s Totò, hrál například v dobrodružném filmu KORZÁROVA POMSTA (La vendetta del corsaro, 1951), spolupracoval i s jinými herci, se sourozenci Eduardem a Titinou de Filippovými natočil komedii PĚT CHUDÝCH V AUTĚ (Cinque poveri in automobile, 1952), s tímto hereckým souborem ve druhé polovině padesátých let hrál i divadlo. V šedesátých letech sice návštěvnost filmů s Totò poklesla, stále byly ale hodně úspěšné, Mario Castellani s ním naposledy točil film TOTÒ Z ARABIE (Totò d’Arabia, 1966), kde hrál amerického agenta.
Mezitím Mario Castellani začal spolupracovat s televizí, kde účinkoval především v adaptacích divadelních her. Před filmovou kamerou stál naposledy jako soudce Ham ve westernu SPECIALISTÉ (Gli specialisti, 1969), po smrti Totò (1967) ostatně celkově začal omezovat své umělecké aktivity. Zemřel v Římě 26. dubna 1978 ve věku 71 let.