Roger Richebé

Osobnostcsfd.cz

Režisér, Scenárista, Producent

Mohlo by vás zajímat
Filmografie

Režisér

1957

Que les hommes sont bêtes !

Film

Élisa

Film


1952

Fugue de Monsieur Perle, La

Film - Komedie

Les amants de minuit

Film - Drama


1951

Gibier de potence

Film - Drama


1949

Monseigneur

Film - Komedie, Drama


1947

Grande Maguet, La

Film - Drama


1946

J3, Les

Film


1943

Domino

Film


1942

Romance à trois

Film


1941

Madame Sans-Gêne

Film


1939

Tradition de minuit, La

Film


1938

Prisons de femmes

Film - Drama


1937

L'Habit vert

Film - Komedie


1934

Minuit, place Pigalle

Film - Drama

J'ai une idée

Film - Komedie


1933

Agonie des aigles, L'

Film - Drama, Historický


Scenárista

1938

Prisons de femmes

Film - Drama


Producent

1951

Gibier de potence

Film - Drama

Životopis

Roger Richebé byl především filmovým producentem, zájem o film jej nakonec ale přivedl k režii a natočil sedmnáct snímků. I když je dnes řazen mezi spíše druhořadé režiséry, nelze mu upřít, že několika svými pracemi vynikl nad dobový průměr. Pocházel z Marseille a u filmu se v různých profesích díky svému otci pohyboval již od konce první světové války.

První producentskou společnost založil v roce 1930 s Pierrem Braunbergerem (Productions Braunberger-Richebé), pod jejíž hlavičkou vznikl například slavný Renoirův film FENA (La chienne, 1931). Později Richebé spolupracoval s Marcelem Pagnolem a již pod záštitou vlastní společnosti Les Films Roger Richebé se poprvé pustil do filmové režie a na základě Pagnolova scénáře natočil fiktivní historický film o spiknutí věrných důstojníků v závěru napoleonských válek (AGÓNIE ORLŮ – L’agonie des aigles, 1933). Do svých dalších filmů různých žánrů angažoval Richebé významné divadelní herce jako byl Raimu (PŮLNOC, NÁMĚSTÍ PIGALLE – Minuit, place Pigalle, 1934) nebo populární filmové hvězdy typu Julese Berryho (ZELENÉ ŠATY – L’habit vert, 1937).

Vyšší umělecké ambice prezentoval Roger Richebé filmem VĚZENÍ ŽEN (Prisons des femmes, 1938) ozdobeným dobovými hvězdami (Viviane Romance, Renée Saint-Cyr), ale také věrohodně podaným příběhem z ženské káznice. Po delší době se pak Richebé vrátil k historickému námětu a znovu do napoleonské éry zasadil skutečný příběh ženy, která od valchy pronikla až do císařského paláce (MADAME SANS-GÊNE, 1941; v titulní roli Arletty). V průběhu války pak realizoval několik nenáročných romantických komedií, později se vrátil k oblíbenému tématu neznámých potomků francouzských králů, ovšem nikoli ve formátu historického filmu, ale v podobě komedie ze současnosti (MONSEIGNEUR, 1949).

Se slavným Jeanem Maraisem natočil komerčně úspěšné drama PŮLNOČNÍ MILENCI (Les amants de minuit, 1953), naopak angažmá populárního herce Noël-Noëla v komedii ZMIZENÍ PANA PERLA (La fugue de Monsieur Perle, 1953) skončilo spíše neúspěchem (menší roli zde hrál také začínající Louis de Funès). Dvěma a půl milióny diváků v kinech se nakonec mohl pyšnit poslední Richébeho film ELISA (1957). Poté se již jen jako scénárista podílel na Ganceho velkofilmu NAPOLEON (Austerlitz, 1960), od té doby se zdržoval spíše v ústraní. V roce 1977 vydal autobiografickou knihu Zákulisí kina: 70 let života filmaře (Au-dela de l’ecran: 70 ans de la vie d’un cinéaste).

Roger Richebé zemřel ve Ville d’Avray 10. července 1989 ve věku 91 let.

Pavel "argenson" Vlach

Komentáře - zatím bez komentáře

Tyto stránky jsou chráněny reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.