Herec
1978Film - Komedie
1974
Film - Drama, Romantický
1970
Film - Komedie, Drama
1968
Film - Krimi, Mysteriózní, Drama
1966
Film - Komedie, Válečný, Drama
1962
Film - Drama
1961
Film - Komedie
1960
Film - Krimi, Drama
Film - Krimi, Drama, Romantický
Film - Komedie
Scenárista
2014Film - Drama
1992
Film - Komedie
1989
Film - Válečný, Drama, Historický
1988
Film - Dobrodružný
1985
Seriál
1984
Film - Dobrodružný, Drama, Romantický, Akční
1982
Film
1981
1980
Film - Drama
1979
Film - Komedie
1977
Film - Krimi, Thriller, Akční
1976
Film - Thriller
Film - Drama
1975
Seriál - Drama
1973
Film - Krimi, Drama
1972
Film - Komedie, Krimi
1971
Film - Komedie, Western
Film - Mysteriózní, Drama
1970
Film - Romantický
1969
Film - Komedie
1968
Film - Horor, Mysteriózní, Povídkový
1967
Film - Komedie, Krimi, Drama
Film - Thriller, Válečný, Drama, Akční
Film - Komedie, Povídkový, Drama
Film - Thriller, Drama
1966
Film - Komedie
Film - Komedie, Válečný, Drama
Film - Komedie, Romantický
Také velké bankovky mohou být falešné
Film - Komedie
1965
Film - Dobrodružný
Film - Dobrodružný, Komedie
Film - Krimi, Thriller, Akční
1964
Film - Dobrodružný
Film - Dobrodružný, Komedie, Romantický, Akční
Film - Dobrodružný, Komedie, Krimi
1963
Film - Komedie
Film - Komedie, Povídkový
1962
Film - Dobrodružný, Komedie, Drama
Le Petit Garçon de l'ascenseur
Film - Komedie
1961
Film - Komedie, Povídkový
Film - Drama
Film - Komedie, Drama
Film - Komedie
1960
Film - Komedie
Film - Drama
Host
1975Seriál - Hudební, Talk-show
Do francouzského kulturního dění se Daniel Boulanger zapsal především jako úspěšný spisovatel a básník, na svém kontě má ale i oscarovou nominaci za scénář, v několika menších filmových rolích se ale s jeho vizáží mohli seznámit i naši diváci. Narodil se v Compiègne nedaleko od Paříže a získal klasické vzdělání, studoval latinu, řečtinu a němčinu. Hned na začátku druhé světové války se zapojil do protiněmeckého odboje, byl zatčen a po propuštění se skrýval na různých místech ve Francii, nakonec odcestoval do Brazílie, odkud se vrátil v roce 1946.
Po druhé světové válce Daniel Boulanger ještě několik let cestoval po Evropě a vystřídal několik zaměstnání, po návratu do Francie v roce 1957 začal působit jako novinář, díky své profesi navázal kontakty se slavnými osobnostmi francouzského filmu a počátkem šedesátých let se začal prosazovat jako filmový scénárista. Jako autor scénáře je poprvé podepsán pod filmem HRY LÁSKY (Les jeux de l’amour, 1959) režiséra Philippa de Brocy, s nímž (a s J. P. Belmondem) pak spolupracoval častěji (CARTOUCHE, 1962; MUŽ Z RIA – L’homme de Rio, 1964). Jako první trofej z mezinárodních filmových soutěží si Boulanger odnáší Stříbrnou plachetnici na filmovém festivalu v Locarnu za nejlepší scénář ke komedii ŠPRÝMAŘ (Le farceur, 1960, režie Philippe de Broca), později je s dalšími zúčastněnými (J. P. Rappeneau, A. Mnouchkine) nominován na Oscara za nejlepší scénář k již zmíněnému filmu MUŽ Z RIA (L’homme de Rio, 1964).
Mezitím se s tváří Daniela Boulangera mohli seznámit i diváci, protože na přelomu 50. a 60. let odehrál menší role v několika zásadních filmech té doby. Policejním inspektorem byl například ve filmu U KONCE S DECHEM (À bout de souffle, 1959), později hrál gangstera Ernesta v Truffautově filmu STŘÍLEJTE NA PIANISTU (Tirez sur pianiste, 1960). Truffaut mu pak přidělil roli obchodníka Delvauxe, poslední oběti titulní hrdinky, ve filmu NEVĚSTA BYLA V ČERNÉM (La mariée était en noir, 1967). Menší herecké úkoly mu svěřili i další přátelé z okruhu francouzské nové vlny jako byli Claude Chabrol nebo Claude Lelouch.
Od konce padesátých let se Daniel Boulanger začal uplatňovat jako autor románů a básnických sbírek, nadále jej ale zaměstnávalo i psaní filmových scénářů. Jako scénárista a autor dialogů je podepsán pod desítkami úspěšných filmů šedesátých až osmdesátých let, znovu pracoval s P. de Brocou (SRDCOVÝ KRÁL – Le roi de coeur, 1966; TAHAT ĎÁBLA ZA OCAS – Le diable par la queue, 1969; ROZMARNÁ MARIE – Les caprices de Marie, 1969). Jeho jméno jsme mohli číst také v titulcích prvních dvou dílů Angeliky a podílel se i na dalších úspěšných Belmondových filmech (SYMPATICKÝ DAREBA – Tendre voyou, 1966; MANŽELÉ Z ROKU II – Les mariés de l’an II, 1971). V sedmdesátých letech jej ke spolupráci dvakrát přizval režisér Alain Corneau ( POLICEJNÍ KOLT VZOR 357 – Police Python 357, 1975; HROZBA – La menace, 1977). I když Boulanger psal pro různé žánry, v jeho scénáristické filmografii lze vysledovat převahu kriminálních komedií nebo dobrodružných příběhů. Jako herce jsme jej mohli vidět naposledy v roli ředitele banky po boku Louise de Funese v komedii JEDEN HOT A DRUHÝ ČEHÝ (La zizanie, 1978).
Za své literární dílo obdržel Daniel Boulanger několik cen, připomeňme alespoň prestižní cenu Francouzské akademie za knihu Vessies et lanternes (1971). Kromě románů čerpajících často z jeho bohatých životních zkušeností psal také povídky a básně, jako autor dialogů je naposledy podepsán pod čtyřdílným velkorysým projektem FRANCOUZSKÁ REVOLUCE (La révolution française, 1989). V témže roce se stal účastníkem vážné autonehody, v níž srazil jelena, a sám byl několik měsíců v ohrožení života. Od té doby rezignoval na práci pro film a dodnes se v ústraní svého domova věnuje výhradně literární tvorbě. V letech 1983-2008 byl členem Académie Goncourt, která uděluje prestižní literární ceny. Svou zatím poslední básnickou sbírku vydal v roce 2010.